Preguntes Freqüents

Convocatòria extraordinària d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres

Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal
PREGUNTES FREQÜENTS
Si tenc certificat electrònic, puc sol·licitar l’ajuda presencialment?
Només es podrà sol·licitar l’ajuda per mitjans telemàtics, a la seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa o a la de qualsevol dels ajuntaments de l’illa d’Eivissa.

Necessitareu un certificat electrònic o una Clave PIN per tramitar-ho. En aquest enllaç trobareu informació sobre la Clave PIN

Si és necessari també podríeu contractar els serveis d’una gestoria o representant perquè us realitzi el tràmit.
Som un negoci de temporada, puc accedir a aquesta ajuda?
La finalitat d’aquestes ajudes és compensar els perjudicis provocats pel tancament de l’activitat als establiments afectats per les mesures de l’Acord de Govern del 11 de gener del 2021.Hi podran accedir les empreses que varen tancar en alguna data entre el dia 1 de desembre de 2020 i l’11 de gener de 2021, per motiu de les restriccions sanitàries.

Per tant, si la vostra empresa ja estava tancada abans d’aquestes dates no podeu accedir a l’ajuda d’aquesta convocatòria.
Tenc més d’un negoci al meu nom, puc fer una sol·licitud per a cada negoci?
Cada beneficiari podrà fer només una sol·licitud. En aquesta sol·licitud podrà demanar l’ajut per un màxim de dos establiments o centres de treball.

S’entendrà per establiment o centre de treball aquell espai físic on s’exerceixi l’activitat principal de la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda, i s’han d’indicar en la sol·licitud (Annex I).
Si les ajudes es cobren per mes de restriccions, he de fer una nova sol·licitud per a cada mes?
No. Només serà necessària una ÚNICA sol·licitud, dins del termini especificat per al tràmit (del 10 de febrer al 2 de març) i en les condicions establertes (de forma telemàtica i emplenant els annexos corresponents)
Com present el número de compte per fer l’ingrés de l’ajuda?
En el moment de fer la sol·licitud no serà necessari lliurar el document de transferència bancaria. Serà més endavant, quan us sol·licitarem que lliureu aquest document degudament emplenat i amb el segell de la vostra entitat bancaria, excepte en el cas que ja constin les vostres dades bancaries al Consell i no s’hagin modificat.
Si som una Comunitat de Béns, podem sol·licitar aquesta ajuda?
Sí, la podeu sol·licitar emplenant l’Annex 1, i en el vostre cas, haureu d’emplenar i lliurar també l’Annex 2, fent constar de manera explícita els compromisos d’execució assumits per cada membre de l’agrupació que també tenen la consideració de beneficiaris.
Si ja he demanat altres ajudes, puc sol·licitar també aquesta?
Aquesta subvenció és compatible amb altres, però els beneficiaris que hagin rebut altres ajudes hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les de la present convocatòria.

A més el beneficiari ha de comunicar al Consell Insular d’Eivissa, si fos el cas, l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a l’activitat subvencionada, emplenant l’Annex 3.
El meu negoci està ubicat a l’illa d’Eivissa però el domicili fiscal no, ¿puc demanar l’ajuda?
No, els requisits dels sol·licitants (punt 2.4 de les de les bases de la convocatòria) estableixen que han de tenir tant el centre de treball com el domicili fiscal a l’illa d’Eivissa.
Els meus treballadors estan en ERTO, afecta això la sol·licitud d’aquesta ajuda?
Podran sol·licitar l’ajuda aquelles empreses o professionals que tancaren per les restriccions aprovades amb motiu de la crisi sanitària i que, en el cas que tenguin un ERTO, no hagin acomiadat a personal treballador afectat per l’ERTO des de l’inici de la seua adjudicació.

L’establiment pel qual es sol·licita l’ajuda pot tenir un màxim de 50 treballadors de mitjana anual en l’any 2020. El còmput de persones treballadores es fa amb independència de la jornada a temps complet o parcial, el règim de contractació fixa o temporal, o que es trobi en qualsevol situació d’expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO), excedència, permisos, baixes per incapacitat temporal o situacions similars de suspensió de la relació laboral de l’empresa.
La meua sol·licitud, es tramitarà igual si faig la sol·licitud mitjançant la seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa o a les seus dels Ajuntaments?
La institució responsable de la tramitació d’aquestes ajudes extraordinàries és el Consell Insular d’Eivissa, però per facilitar la realització de sol·licituds per part dels interessats tots els ajuntaments de l’illa han habilitat aquest procediment a les seues seus electròniques.

El Consell tramitarà les sol·licituds per ordre d’entrada al registre electrònic, bé sigui del Consell o d’algun dels ajuntaments de l’illa.

No cal estar empadronat ni tenir el domicili fiscal a l’ajuntament on es faci la sol·licitud.

No obstant això, és indispensable presentar els annexos específics d’aquesta convocatòria i fer la sol·licitud mitjançant aquest procediment concret, i no com una instància general.
Què passaria si es presenta la sol·licitud (Annex 1) declarant fets que no són certs?
D’acord amb l’article 69.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, "La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que sigui, en el seu cas, requerida per acreditar el compliment del que s’hagi declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tengui constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a les quals hi hagués lloc."
Un restaurant que durant les restriccions es manté obert per oferir servei a domicili o per a recollir, pot sol·licitar l’ajuda?
Poden sol·licitar aquesta ajuda els titulars d’un negoci corresponent a algun dels grups o epígrafs especificats i que hagin estat afectats per les restriccions sanitàries o que varen tancar entre el dia 1 de desembre de 2020 i l’11 de gener de 2021 per aquestes restriccions. Per tant, encara que no s’hagi paral·litzat completament l’activitat, si vostre negoci està afectat per les restriccions, podrà sol·licitar l’ajuda.
Quan varen començar les restriccions de la fase 4 el meu negoci estava tancat per vacances com fem habitualment, Puc accedir a aquesta ajuda?
Podran accedir a aquesta convocatòria les persones físiques o jurídiques amb activitats incloses al llistat d’epígrafs del punt 2.3, que varen tancar en alguna data entre el dia 1 de desembre de 2020 i l’11 de gener de 2021, per motiu de les restriccions sanitàries. Sempre que compleixin els requisits establerts al punt 2.4 de les bases d’aquesta convocatòria.